Å sette seg inn bak rattet i EV6 føles som å ta skrittet over i en ny epoke. Alt i kupeen er laget med tanke på at du skal få en god kjøreopplevelse. Her finner du en rekke funksjoner som sørger for at du holder deg oppmerksom, inspirert og trygg.
I EV6 kan du få detaljerte veibeskrivelser i HD-kvalitet på de to buede panoramaskjermene på 12,3 tommer. Men ikke nok med det, takket være headup-displayet kan veibeskrivelsen også vises midt i synsfeltet ditt.
Da vi skulle designe kupeen i EV6, ville vi skape et unikt rom med fokus på personene i bilen. Stemningsbelysningen forsterker denne opplevelsen og tilfører det lille ekstra.
EV6 har et bagasjerom på opptil 520 liter bak og et mindre bagasjerom foran. Siden EV6 ikke har forbrenningsmotor, blir det mer plass til bagasje, nærmere bestemt opptil 572 liter totalt.
Ved hjelp av den intuitive funksjonsknappen i midtkonsollen kan du enkelt veksle mellom navigering og underholdning eller automatisk klimaanlegg med et knappetrykk. Det gjør kjøreopplevelsen enda mer behagelig.
EV6 fås i tre forskjellige utstyrsversjoner: Exclusive, GT-Line og EV6 GT. Du får også EV6 GT, men den er så rå at den har en egen modellside.
Fra 519.900 kr
Fra 552.900 kr
Fra 648.900 kr
Kraftfull og sportslig
Kia EV6 er en helelektrisk crossover med lang rekkevidde og firehjulstrekk.
Romslig og inspirerende
Kupeen er utformet for å gi deg en optimal kjøreopplevelse. Flatt gulv, seter med hvilestilling og god plass er noen stikkord.
Sikkerhet
EV6 er fullspekket med sikkerhetsfunksjoner som gir økt trafikksikkerhet. For eksempel hjelper den automatiske nødbremsen deg å holde øye med trafikken forover og gjør det lettere å tilpasse seg ulike trafikksituasjoner.
E-GMP-plattformen
Den nye E-GMP-plattformen (Electric-Global Modular Platform) gir nye muligheter, både for deg som bilfører og for oss som utviklere. Den legger til rette for høyere ytelse, bedre design og en romsligere kupé. Resultatet er enda bedre kjøreopplevelser.
Med hurtiglading kan du under optimale forhold lade batteriet fra 10 til 80 prosent på ned til 18 minutter. Dermed får elbilen 100 kilometer ekstra rekkevidde med bare 4,5 minutters lading. Takket være det fleksible ladesystemet kan du benytte deg av hurtiglading med både 800 V og 400 V (mer utbredt). Når du lader med 400 V, omformer EV6 strømmen til 800 V ved hjelp av elektromotoren og vekselretteren. Dette skjer automatisk og sømløst, slik at ladehastigheten blir optimal.
E-GMP gir forbedrede egenskaper i svinger og økt stabilitet ved høy hastighet. Dette skyldes vektfordelingen mellom for- og bakpart, et lavt tyngdepunkt, lavere plassering og at elektromotorene sitter der forbrenningsmotoren tidligere var plassert. Elektromotorene sørger for enda bedre ytelser i EV6. I tillegg gir multilink-opphenget og verdens første masseproduserte integrerte drivaksel (IDA) bedre stabilitet og kjørekomfort.
E-GMP-plattformen og det store batteriet betyr at EV6 kan fungere som en mobil strømkilde. Vi har kalt denne funksjonen Vehicle To Load eller V2L. Bilen kan levere inntil 3,6 kW strøm, noe som kan være praktisk på campingtur, for å drive videoprojektoren og til og med for å lade andre elektriske kjøretøyer.
E-GMP-plattformen har gjort det mulig å tenke helt nytt om bilens proporsjoner. Økt akselavstand, kortere overheng foran og bak og større hjul gir Kia EV6 et tydeligere særpreg og mer moderne uttrykk.